Skoči na vsebino

NOVICA

10. 2. 2017

Obrambna ministrica ob evropskem dnevu številke za klic v sili 112 obiskala Regijski center za obveščanje Kranj

Ob evropskem dnevu številke za klic v sili 112 je ministrica za obrambo Andreja Katič danes, 10. februarja, obiskala Regijski center za obveščanje Kranj. Z namestnikom generalnega direktorja Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje Brankom Dervodelom ter predstavniki centra so govorili o stopnji zavedanja širše javnosti glede pomena in točnosti podatkov ob klicu na številko 112, stanju v lanskem letu, razvoju storitev klica v sili na številko 112  ter delovanju centra.


Ministrica za obrambo Andreja Katič se je ob mednarodnem dnevu številke za klic v sili 112 zahvalila operaterjem v 13 regijskih centrih za obveščanje (ReCO) po Sloveniji in vsem, ki sodelujejo v sistemu zaščite, reševanja in pomoči. Kot je poudarila, pri nudenju prve pomoči šteje vsaka sekunda, zato so izjemnega pomena točne informacije kličočega na številko 112. Še posebej je ministrica ob tem izpostavila pomen točne lokacije kličočega. Povzela je razvoj storitev v podporo delovanja številke 112 ter podprla njihovo nadaljnjo uvajanje in nadgradnjo. Kot je dejala, sredstva za področje zaščite in reševanja letos ostajajo na enaki ravni kot v preteklosti. Težava na področju ReCO po Sloveniji je njihova kadrovska popolnjenost, kar namerava ministrstvo letos urediti, je še dejala ministrica. Ob dnevu številke za klic v sili je še posebej spomnila na pomen promocije številke med otroki v okviru preventivnih in drugih vzgojno-izobraževalnih vsebin. Tudi najmlajšim lahko namreč številko uspešno približamo skozi igro – 112 ima ena usta, en nos in dvoje oči.   


Na številko za klic v sili 112 se 24 ur dnevno 365 dni v letu odzivajo v 13 ReCO. Leta 2016 so po zadnjih nerevidiranih podatkih prejeli 481.230 telefonskih klicev na pomoč, kar je več kot 1.300 klicev dnevno. Največ, 119.647 klicev, je prejel ReCO Ljubljana, sledijo mu ReCO Maribor z 59.404 klici, ReCO Celje z 49.765 klici in ReCO Kranj z 42.942 klici. Največ telefonskih klicev so prejeli avgusta, in sicer 47.740, prejeli pa so tudi 572 besedilnih klicev na pomoč v obliki SMS-sporočil. Ljudje so največkrat klicali, ker so potrebovali nujno medicinsko pomoč. Teh klicev je bilo več kot petina. Reševalne enote so bile za posredovanje aktivirane 21.306-krat. Med njimi so bile največkrat aktivirane gasilske enote, in sicer skoraj 20.000-krat, 650-krat so bili aktivirani gorski reševalci, 463-krat enote za varstvo pred neeksplodiranimi ubojnimi sredstvi, 138-krat pa enote z reševalnimi psi. Operaterji v ReCO so se na 90 odstotkov klicev v povprečju odzvali v 6,03 sekunde. V 90 odstotkih vseh klicev je pogovor trajal manj kot 76,46 sekunde, torej dobro minuto, največ pa jih je trajalo okoli 12 sekund.


Kot so dejali, v Sloveniji uspešno sledijo razvoju novih storitev klica v sili na številko 112, kar potrjujejo tudi nagrade, ki jih je prejela Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje, in sicer za uspešno promocijo številke 112 med mladimi, za storitev besedilnega klica na 112 preko sistema WAP, predvsem za gluhe in naglušne, ter za aplikacijo Pametni lokator (Smart Locator), ki omogoča natančnejše določanje lokacije kličočega na številko 112. Od leta 2012 je v Sloveniji pomoč mogoče priklicati z enostavnim kratkim sporočilom (SMS), poslanim na številko 112, Slovenija pa je kot prva država v Evropski uniji omogočila sprejem klicev eCall na območju cele države za vozila, ki že imajo vgrajene naprave za samodejno ali ročno proženje klicev v sili ob prometnih nesrečah. V prihodnje bodo morala imeti vsa vozila, izdelana po 1. aprilu 2018, tovarniško vgrajene naprave za klic eCall. 


V ReCO Kranj so ob letošnjem evropskem dnevu številke za klic v sili 112 še posebej izpostavili pomen, ki ga imajo za učinkovito posredovanje reševalnih enot podatki pri sporočanju ob klicu na številko 112. Za hitro in pravilno ukrepanje in pomoč je kljub tehničnim rešitvam še vedno izjemno pomemben kar najnatančnejši podatek o lokaciji osebe, ki potrebuje pomoč. 


Slovenija je številko za klic v sili 112 uvedla že leta 1997 kot druga država v Evropi. Na tej številki je ljudem dosegljiva nujna medicinska pomoč, pomoč gasilcev, nujna veterinarska pomoč, pomoč gorskih, jamarskih in drugih reševalnih enot ter policije. Številka je brezplačna, nanjo lahko pokličemo s stacionarnega ali mobilnega telefona oziroma pošljemo kratko sporočilo (SMS).

 

Zvočni posnetek izjave (MP3):

Foto: Bruno Toič, MORS